X faktor: Aký faktor hľadajú v ľuďoch špičkové firmy

Spoznanie výnimočného faktoru príťažlivého na mladých ľuďoch pre top firmy je hlavnou témou jedinečného kariérneho podujatia Night of chances (NOC). V utorok 19. 11. 2013 od 18:00h ho na Fakulte managementu UK organizuje občianske združenie Manageria.

Jaroslav Dodok
Ilustračný obrázok k článku X faktor: Aký faktor hľadajú v ľuďoch špičkové firmy
Foto: Jaroslav Dodok

Cieľom Managerie je rozvíjať zručnosti a hodnoty mladých ľudí, aby z nich v budúcnosti vyrástli slušní a schopní lídri pre Slovensko.

NOC, ktorá je už vo svojom treťom ročníku bude tentokrát orientovaná na študentov ekonomických smerov. Každý rok výrazne rastie počet jej účastníkov, ktorých organizátori na základe registrácie očakávajú v utorok približne päťsto. Firmy, ktorých šéfovia na akcii osobne vystúpia boli vybrané v septembrovom prieskume združenia Manageria o najžiadanejšieho zamestnávateľa, t.j.** „Dream job.“**

Najžiadanejším zamestnávateľom sa podľa prieskumu stal Google, pred spoločnosťou ESET a na treťom mieste v hlasovaní vyše 450 študentov sa umiestnila Tatra banka. Rasťo Kulich (Country manager Google Slovensko), Richard Marko (CEO ESET) a Igor Vida (CEO Tatra banka) sa predstavia v hlavnej panelovej diskusii „X – faktor – čo hľadajú v ľuďoch špičkové firmy?“

Študenti však budú mať možnosť naživo zažiť aj ďalšie významné spoločnosti, napríklad Accenture, adidas-group, Dell, EY, Heineken, Telefonica O2 a ich manažérov počas profesionálnych workshopov. Novinkou tohto ročníka je účasť výnimočných slovenských podnikateľov, ktorí začali budovať svoje firmy od nuly. Študentom sa predstavia zakladatelia Martinus.sk, Pelikan.sk alebo Made by Vaculik.

Našla vytúženú prácu

Najžiadanejšie spoločnosti, skutočné príklady z praxe, unikátna atmosféra a poznatky získané počas osobných diskusií medzi študentmi a možno ich budúcimi šéfmi robia z NOCi neopakovateľný zážitok. Študenti majú výnimočnú príležitosť zaujať. County manager Google Slovensko Rasťo Kulich si v roku 2011 vybral do firmy jednu z účastníčok: „Formát NOC-i plný worskhopov je skvelým prostriedkom, ako spoznať top študentov priamo v akcii, pri ktorej riešia naše reálne pracovné problémy. Mali sme možnosť spoznať množstvo veľmi šikovných študentov a najšikovnejšiu študentku sme si vybrali“.

Je ňou Ingrid Krajčiová, dnes koordinátorka jedného z programov Google na Slovensku: „Na NOC chodím rada každý rok. Okrem možnosti bližšie spoznať top slovenské firmy interaktívnou formou worskshopov, má človek možnosť vypočuť si zaujímavé prednášky a spoznať zaujímavých ľudí. Pre mňa bol osudný hneď prvý ročník Night of Chances – vďaka Managerii a mojim aktuálnym kolegom z Google, ktorí robili naozaj výborný workshop podčiarknutý perfektnou atmosférou a organizáciou NOC-i, som získala môj vytúžený job, takže tomuto podujatiu naozaj vďačím za veľa,“ povedala Krajčiová.

Kulich sa už teší na novú krv, ktorá sa mu predstaví 19. novembra. S optimizmom sa na prezentáciu Tatra banky na NOCi pozerá aj jej CEO Igor Vida: „So študentmi sa veľmi rád stretnem a budem s nimi diskutovať na rôzne témy, ktoré súvisia s mladými ľuďmi uvažujúcimi nad zamestnaním sa. Debatovať môžeme aj o bankovníctve alebo priamo o Tatra banke. Veľmi rád sa porozprávam s každým, kto bude mať záujem“.

Manageria prvýkrát práve počas NOC-i odštartuje aj aktivity kariérnych klubov, Marketingového a Finančného, formou samostatných prednášok. Viac prezradí Radoslav Tausinger zo Správnej Rady združenia: „V rámci kariérnych klubov chceme študentom a mladým ľuďom umožniť dlhodobejšie spoznávať zaujímavé kariérne smery prostredníctvom väčších prednášok, komornejších diskusií, mentoringu, internetových riešení a ďalších aktivít. Podobne ako v ďalších aktivitách Managerie prinesieme aj tentoraz špičkových manažérov a odborníkov. Naviac sprostredkujeme aj kontakt na úspešných mladých ľudí, ktorí len nedávno naštartovali kariéru v týchto zaujímavých odvetviach“.

Zdroj: Dnes24.sk