Aké je to pracovať v reklame? Päť mladých talentov si to vyskúšalo v 10-dňovej agentúre
Okúsili svet reklamy a získali cenné skúsenosti. Piati talentovaní študenti a čerství absolventi si vyskúšali prácu v reklamnej agentúre na reálnom zadaní – vytvorili kampaň pre klienta. O tom, aké je to zažiť 10-dňovú agentúru, sa s jej absolventmi rozprával náš redaktor Matúš Sedlák.

Za týmto projektom stojí reklamná agentúra Triad Advertising. „Inšpiráciou pre založenie 10-dňovej agentúry bol aj nonstop záujem z radov mladých ľudí, ktorých láka reklama alebo jedna konkrétna sféra. Prišiel nápad, aby to neboli len jednotliví stážisti, ktorí vbehnú do procesu, niečo si odžijú a nakoniec odídu. Preto sme sa rozhodli dať rovnakých mladých ľudí na rovnakú štartovaciu čiaru s jedným zadaním, ktoré budú riešiť úplne od nuly až po úspešnú realizáciu,“ vraví Peter Baslík, Creative Team Leader v reklamnej agentúre a dodáva: „10-dňová agentúra aj tento rok dostala mnoho žiadostí o prijatie, konkrétne išlo až o 115. Vybrali sme tých najlepších.“
- Kto ste a čo robíte v 10-dňovej agentúre?
William Kolmačka: Som študentom gymnázia v Bratislave, vo voľnom čase sa venujem grafike a v agentúre som art director.
Jaroslav Mottl: Som čerstvý maturant gymnázia v Banskej Bystrici, zaujímam sa o dobrú reklamu, v agentúre mám na zodpovednosti social media content creator.
Petra Papajová: Študujem masmédia v Trnave, rada ľudí bavím stand-up alebo improvizačným divadlo, v agentúre som account managerka.
Štefan Kolibár: V agentúre som copywriter a momentálne som skončil vysokoškolské štúdium zamerané na medzinárodne vzťahy v Banskej Bystrici. Som nezamestnaný.
Matej Sima: Študujem na gymnáziu a tu som prográmator.
- Ako ste sa dozvedeli o 10-dňovej agentúre a čo vás motivovalo sa do nej prihlásiť?
Petra: O tejto možnosti som sa dozvedela od kamaráta. Chcela som spoznať nových ľudí, niečo sa naučiť. Tak som si povedala, že to vyskúšam, a nakoniec to aj vyšlo.
Jaroslav: O tomto projekte som sa dozvedel cez newsletter medialne.sk. Tak som si povedal, prečo to neskúsiť, a som tu.
- Čo bolo potrebne splniť, aby ste sa tu dostali?
Petra: Zadali nám úlohu a tú sme mali vypracovať. Napríklad pre art directora to bolo vytvoriť logo agentúry. Na moju pozíciu account managera to bolo prezentovať to, prečo by si niekto mal vybrať práve 10-dňovú agentúru a jej služby.
- Aké ste mali od toho očakávania?
Štefan: Myslím, že to môžem povedať za všetkých. Očakávanie bolo, ako to vôbec funguje v reklamnej agentúre, čo to znamená vytvoriť ideu a kampaň pre klienta. Sú to hodiny a hodiny brainstormingu. A nakoniec po 10 hodinách zistíš, že máš len dve idey a povedia ti, že musíš brainstormovať ďalších 20 hodín, aby si mal tri idey.
Petra: Ak by som to mala povedať v skratke, tak by to bolo asi spoznať nových ľudí, niečo sa naučiť a spoznať marketingovú prácu.
- Aké boli začiatky v 10-dňovej agentúre?
Jaroslav: Najprv bolo potrebne spoznať sa. Zadanie od klienta sme dostali až poobede. A na tom sme hneď začali pracovať.
- Aký mal byť výsledok 10-dňovej agentúry?
Petra: Dostali sme zadanie od reálneho klienta, ktorý pôsobí na trhu.
Štefan: Ja by som len doplnil to, že klient nám nebol zadaný, ale on si nás vybral sám. A klientom bol shoopie.sk. Netuším, či to tak bolo, ale verím, že áno (smiech), nakoľko je to aj klient spoločnosti Triad.
- Mali ste počas 10 dní čas aj na seba? Čo ste robili?
William: Za 10 dní sme mali možnosť spolu ísť aj na hrad Devín. Nebolo to len o tom, že 10 dní budeme robiť. Mali sme brainstorming, pracovali sme na úlohe. Výlet na hrad Devín bol presne na moje narodeniny, kde som oslávil svoju osemnástku.
Jaroslav: Vlastne náš prvý deň bol taký teambuilding, že sme oslavovali (smiech).
- Čo vás prekvapilo za desať dní?
Štefan: Najviac ma prekvapilo to, že tu nie sú takmer žiadni hipsteri. A bolo pre mňa nepochopiteľné pracovať v takomto tíme, keďže ja som mal 26 rokov a dvaja v prvý deň ešte nemali ani 18. Ale spoznali sme sa a nemali sme problém sa baviť o čomkoľvek, aj o ťažkých témach.
Petra: Musím dodať, že sme skvelý tím.
- Jedna vec, ktorú ste sa za 10 dní naučili?
Štefan: Mne sa potvrdila jedna vec – kreativita je nesmierne vyčerpávajúca vec.
Petra: Naučila som sa za pochodu robiť prezentáciu a zmeniť farbu vo Photoshope (smiech). A ešte môžem doplniť jedno: nečakane nápady prichádzajú za pochodu.
Jaroslav: Potvrdilo sa mi to, že práca v reklamnej agentúre je veľmi naplňujúca práca. A nezoberie ti to všetku energiu, ale aj ťa povzbudí.
William: Ja som sa naučil tímovej spolupráci.
- Myslíte si, že ste zaujali reklamnú agentúru natoľko, aby vás zamestnali?
Všetci: smiech
Petra: Mňa si Triad necháva na ďalšiu stáž. Ja si myslím, že sa to môže stať, a verím, že si ma nechajú naveky.
