Tlačové správy

Potrebujete pri učení prílev energie? Vyskúšajte overené rady študentov

Udržať pozornosť pri učení dokáže byť veľkou výzvou najmä pre ľudí, ktorí sa učia nárazovo. Kým študenti, ktorí sa učia priebežne počas celého semestra, si vytvoria dennú rutinu, na ktorú si organizmus zvykne, tí ostatní musia svoje telo doslova nútiť k požadovaným mentálnym výkonom.

Ilustračný obrázok k článku Potrebujete pri učení prílev energie? Vyskúšajte overené rady študentov
Zdroj: pixabay.com

Ak máte problém so sústredením, vyskúšajte niekoľko prostriedkov, ktoré vám môžu pomôcť.

Ginko biloba raz denne

Ginko je jednou z najstarších rastlín vôbec. Už viac ako 5000 rokov sa využíva v tradičnej čínskej medicíne, pričom spektrum jeho účinných látok, ktoré chránia organizmus pred rôznymi chorobami, je široké. Napr. ginkgolides sa údajne nenachádza v žiadnej inej rastline, táto látka má však významný vplyv pri ochrane buniek. Okrem toho, že ginko pomáha predchádzať Alzheimerovej chorobe, zlepšuje prekrvenie končatín a urýchľuje hojenie rán, z jeho najznámejšieho účinku profitujú najmä študenti a ľudia, ktorí sú pracovne odkázaní najmä na svoju hlavu.

Ginko totiž pomáha rozširovať cievy a zlepšovať prietok krvi, čo má za následok intenzívne zásobovanie organizmu kyslíkom. Vďaka tomu sa cítime sviežo a výrazne sa tým povzbudzuje naša mentálna výkonnosť, koncentrácia a pamäť. Účinné látky v ginku podporujú činnosť mozgu a jeho funkcií a dokážu tiež zmierňovať pocity únavy a dodávať energiu. Ginko nájdete bez problémov v každej lekárni ako doplnok stravy.

Čaj a káva v rozumných dávkach

Káva a čaj sú odjakživa známe pre svoje pozitívne účinky na ľudský organizmus. V súvislosti s podporou koncentrácie a dodaním chýbajúcej energie majú jedného spoločného menovateľa – kofeín. Kávové zrná obsahujú zaručené dávky kofeínu, pričom podľa spracovania a prípravy kávy sa jeho hodnoty líšia. Presso môže mať napr. od 90–150 mg kofeínu a instantná káva 50–60 mg. Naproti tomu čaj v priemere obsahuje „len“ 20–30 mg kofeínu na 100 ml nápoja, no oproti káve má jednu obrovskú výhodu – jeho účinok je vďaka pomalšiemu vstrebávaniu dlhší.

V ľudskom tele sa kofeín prijatý vďaka káve vstrebe približne za 30–40 minút a v priebehu ďalších dvoch hodín jeho účinok rapídne klesá. Kofeín v čaji (teín) však dokáže udržať psychickú výkonnosť dlhšie a stále s rovnako silným účinkom. Kofeín nájdeme najmä v zelenom a čiernom čaji, pričom jeho najvyšší podiel obsahuje napríklad zelený čaj Sencha, Gunpowder, japonská Matcha alebo Maté. Ale my aj tak ľúbime kávičku, cmučky, cmuk.

S kofeínom treba narábať rozumne. Aj keď jeho smrteľnú dávku nie je možné bežne dosiahnuť, otrava kofeínom je reálna a bežná vec. Sprevádzajú ju úzkostné stavy, búšenie srdca, triaška, nespavosť, pocity strachu a desivé sny. Pri učení sa odporúča vypiť 3 šálky denne v pravidelných odstupoch alebo si navariť veľkú dávku zeleného čaju a piť ho priebežne počas celého dňa.

Prílev energie vďaka guaranovej bombe

Guarana je amazonská rastlina, ktorej účinky poznali už pôvodní obyvatelia Južnej Ameriky. Je obľúbeným študentským prostriedkom na zaručené rýchle nakopnutie a povzbudenie. Guarana totiž obsahuje až dvakrát viac kofeínu ako káva, navyše je v nej prítomná aj látka podporná látka teobromín prítomná tiež v kakau alebo čokoláde. Je dostupná vo forme energetických tabliet, avšak v akademických kruhoch je guarana obľúbená najmä vo forme prášku.

Na guaranu pozor – vďaka vyššiemu obsahu kofeínu by sa mala používať len vtedy, keď to naozaj potrebujete a už vôbec sa neodporúča dopovať sa ňou namiesto spánku. Jej dávkovanie je pri rôznych výrobcoch odlišné – pozorne čítajte, ako ju užívať. Guarana vás zaručene povzbudí, zlepšuje tiež kognitívne schopnosti a pamäť, vďaka čomu bude vaše učenie efektívnejšie. Ak máte strach z jej silných účinkov, vyskúšajte získať jemnejší prílev energie z guarany vo forme čaju zmiešaného s čajovníkom a ovocím.

(PR) – Za obsah a foto zodpovedá objednávateľ tejto tlačovej správy.

Zdroj: pizzaseo.com

Rýchle správy

Najčítanejšie