Facebook je skrátka hit: Takto pomáha letným festivalom
Niektoré z nich dokonca považujú sociálnu sieť za svoj hlavný komunikačný nástroj. Využíva sa najmä Facebook, v menšom meradle Twitter a Google +.
Prakticky všetky veľké letné hudobné festivaly na Slovensku považujú propagáciu a komunikáciu cez sociálne siete za minimálne rovnocennú ako prezentáciu prostredníctvom internetovej stránky.
Najviac fanúšikov na Facebooku má Pohoda[/size][/color]
Najviac prívržencov na sociálnej sieti má celkom logicky najväčší letný festival – trenčianska Pohoda. Na Facebooku existujú okrem oficiálneho profilu festivalu, ďalšie tri. Svoje konto majú na najpopulárnejšej sieti dokonca aj dobrovoľníci, ktorí budú pracovať v organizačnom štábe festivalu.
** „Vieme o tom, že je viac profilov o našom festivale. Nevadí nám to, nebudeme obmedzovať tvorivosť ľudí, " uviedol Mário Gešvantner, PR riaditeľ festivalu. "Teší nás, že počet fanúšikov na tejto sociálnej sieti sa na oficiálnej stránke blíži k číslu 27.000, sme zvedaví, či ho do začiatku festivalu prekročíme,“** dodal za organizátorov Pohody Gešvantner.
Pre organizátorov Žákovic open je Facebook rovnako dôležitý ako internetová stránka festivalu.** „Profil na Facebooku nám dáva priamu spätnú väzbu o tom, ako ľudia žijú s festivalom,“** povedal Tomáš „Yxo“ Dohňanský, zakladateľ Žákovic open.
[size=14][link=http://www.facebook.com/events/369979806392877/]Najväčší prehľad festivalov nájdete tu![/link][/size]
Aktuálne informácie idú najprv na Facebook, až potom na web[/size][/color]
Festival Topfest, ktorý sezónu open-air akcií otvára už 29. júna, takisto venuje dôležitosť svojím fanúšikom, s ktorými komunikuje prostredníctvom Facebooku.** "Novinky o festivale sa najskôr objavujú tam a až potom ich vydávame formou tlačových správ či rozhovorov, "**povedal PR manažér festivalu Ján Kakaščík. Ako ďalej uviedol, s fanúšikmi komunikuje na sociálnej sieti priamo Silvia Žovincová riaditeľka agentúry Duna, ktorá festival organizuje.
[blockquote]** „Máme na to výbornú spätnú väzbu, komunikuje sa o akýchkoľvek otázkach, "uviedol Kakaščík a dodal, že prezentácia festivalu a jeho programu cez Facebook sa nekončí ani po začiatku festivalu. "V areáli festivalu na letisku v Piešťanoch čaká na návštevníkov zdarma rýchla wi-fi sieť, Topfest na FB bude určite v permanencii aj počas festivalu.“[/blockquote] Komunikáciu s fanúšikmi cez Facebook vyznávajú aj organizátori festivalu Rock pod kameňom v Snine. „Za 10 rokov organizovania tejto akcie už vieme trošku aj posúdiť, aká forma propagácie má zmysel a osloví cieľovú skupinu. FB jednoznačne vyhráva, iné formy propagácie ž dnes považujeme len za povinnú jazdu,“** odpísala na mailovú otázku Iveta Bžánová z tímu ľudí pripravujúcich podujatie .
[size=14][link=http://www.facebook.com/pages/Student24sk/144962482283538]Buďte o všetkom informovaní ako prví![/link][/size]
Dôležitá je aj mediálna kampaň[/size][/color]
Pre organizátorov ďalšieho rockového festivalu, Terchovského budzogáňa, je propagácia festivalu prostredníctvom Facebooku jedným z komunikačných nástrojov. „Osvedčuje sa, no v rovnakej miere využívame aj ďalšie zdroje – billboardovú a mediálnu kampaň,“ tvrdí Miro Tomaškovič zo štábu festivalu. Rovnako to vníma aj dramaturg série festivalov Orange Music Summer Julo Viršík.//** "Spoliehame sa na osvedčené formy kampane, no chceme využiť aj Facebook. Plánujeme robiť napríklad súťaže o vstupenky či videozdravice, "** //uviedol Viršík.
Propagácia aj na internetových portáloch[/size][/color]
Pokiaľ máte záujem prezentovať svoj festival študentom a mladým ľuďom, môžete využiť aj efektívnu reklamu na spravodajskom portáli www. student24.sk, ktorý je jeden z často navštevovaných webov. Denne si naň kliknú stovky ľudí, preto vám ponúkame možnosť uverejniť svoju PR správu, súťaž alebo banner. V prípade, že máte záujem, neváhajte nás kontaktovať na: student@global24.sk
student24/tasr foto: sita