František Borovský zavítal na univerzitu: Prednášal študentom žurnalistiky
Katedra žurnalistiky na Katolíckej univerzite v Ružomberku pripravila ďalšiu prednášku s odborníkom z médií. Tentokrát medzi študentov zavítal František Borovský, bývalý riaditeľ TV JOJ.
„Momentálne mám svätý pokoj od práce, keďže len nedávno som skončil vo svojej funkcii,“ priznal Borovský. Študentom objasnil, ako fungovalo meranie sledovanosti ešte predtým ako vznikli merače sledovanosti, tzv. píplmetre. V čase, keď bývalý riaditeľ TV JOJ začal pôsobiť na mediálnom trhu, na televíznej scéne figurovali ešte len Slovenská televízia a Markíza.
Slovenský divák pozerá zahraničné televízie
Podľa Borovského na Slovensku 6 z 10 ľudí pozerá slovenské televízie, v Česku 90% zostáva pri sledovaní českých televízií, takže peniaze zostávajú v krajine a pre české televízie. Na Slovensku sa peniaze postupne vytrácajú.
Taktiež uviedol, že je zbytočné mať množstvo kanálov a vylučuje multikanálovú štruktúru. Postupom času prišiel nato, že je zbytočné mať tri – štyri kanály, ktoré sú stratové.
Aj verejnoprávna televízia musí byť komerčná
Okrem komerčnej televízie JOJ sa Borovský pohyboval aj vo vodách verejnoprávnej televízie STV. V televízií pôsobil v čase, keď sa vysielala prvá séria SuperStar a on samotný stál za začiatkom jej vysielania. „V televízií musí byť jeden kanál komerčný. Vedeniu som tvrdil, že keď kúpime licenciu SuperStar, tak sa k nám vráti divák naspäť,“ okomentoval svoje pôsobenie vo verejnoprávnej televízii.
Miesto pekných dievčat skúsenosti
„Konkurenciu medzi komerčnými televíziami by som prirovnal ku boju o prezidentské kreslo, všetci chcú dosiahnuť víťazstvo,“ povedal Borovský. Študenti sa pýtali aj na vedomostné súťaže na Slovensku, ktoré sa z obrazovky postupne vytratili. Bývalý riaditeľ JOJ tvrdí, že vedomostné súťaže nemajú dobrého moderátora, preto siahla po niečom neopozeranom. „Jojka to riskla a priniesla na slovenský trh niečo nové v podobe Tomáša Kamenára,“ zaspomínal Borovský a na záver dodal: „To isté bolo aj v prípade počasia, keď sme nestavili na pekné dievčatá, ale na skúsenosti a oplatilo sa to.“
Student24/Simona Ivančáková
Foto: Barbora Ďuračková