Kornel Kubík Univerzity

František Borovský zavítal na univerzitu: Prednášal študentom žurnalistiky

Katedra žurnalistiky na Katolíckej univerzite v Ružomberku pripravila ďalšiu prednášku s odborníkom z médií. Tentokrát medzi študentov zavítal František Borovský, bývalý riaditeľ TV JOJ.

Ilustračný obrázok k článku František Borovský zavítal na univerzitu: Prednášal študentom žurnalistiky
Zdroj: Dnes24.sk

„Momentálne mám svätý pokoj od práce, keďže len nedávno som skončil vo svojej funkcii,“ priznal Borovský. Študentom objasnil, ako fungovalo meranie sledovanosti ešte predtým ako vznikli merače sledovanosti, tzv. píplmetre. V čase, keď bývalý riaditeľ TV JOJ začal pôsobiť na mediálnom trhu, na televíznej scéne figurovali ešte len Slovenská televízia a Markíza.

Slovenský divák pozerá zahraničné televízie

Podľa Borovského na Slovensku 6 z 10 ľudí pozerá slovenské televízie, v Česku 90% zostáva pri sledovaní českých televízií, takže peniaze zostávajú v krajine a pre české televízie. Na Slovensku sa peniaze postupne vytrácajú.

Taktiež uviedol, že je zbytočné mať množstvo kanálov a vylučuje multikanálovú štruktúru. Postupom času prišiel nato, že je zbytočné mať tri – štyri kanály, ktoré sú stratové.

Aj verejnoprávna televízia musí byť komerčná

Okrem komerčnej televízie JOJ sa Borovský pohyboval aj vo vodách verejnoprávnej televízie STV. V televízií pôsobil v čase, keď sa vysielala prvá séria SuperStar a on samotný stál za začiatkom jej vysielania. „V televízií musí byť jeden kanál komerčný. Vedeniu som tvrdil, že keď kúpime licenciu SuperStar, tak sa k nám vráti divák naspäť,“ okomentoval svoje pôsobenie vo verejnoprávnej televízii.

Miesto pekných dievčat skúsenosti

„Konkurenciu medzi komerčnými televíziami by som prirovnal ku boju o prezidentské kreslo, všetci chcú dosiahnuť víťazstvo,“ povedal Borovský. Študenti sa pýtali aj na vedomostné súťaže na Slovensku, ktoré sa z obrazovky postupne vytratili. Bývalý riaditeľ JOJ tvrdí, že vedomostné súťaže nemajú dobrého moderátora, preto siahla po niečom neopozeranom. „Jojka to riskla a priniesla na slovenský trh niečo nové v podobe Tomáša Kamenára,“ zaspomínal Borovský a na záver dodal: „To isté bolo aj v prípade počasia, keď sme nestavili na pekné dievčatá, ale na skúsenosti a oplatilo sa to.“

Student24/Simona Ivančáková
Foto: Barbora Ďuračková

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM