Jaroslav Dodok Univerzity

Štyri vysokoškolské projekty získali podporu v rámci grantu Business Idea

2. ročník grantového programu Business Idea priniesol 23 zaujímavých projektov, z ktorých hodnotiaca komisia vybrala štyri najlepšie nápady študentov slovenských univerzít. Maximálna výška podpory na jeden projekt je 5000 eur.

Ilustračný obrázok k článku Štyri vysokoškolské projekty získali podporu v rámci grantu Business Idea
Foto: Jaroslav Dodok

Grantový program Nadácie Tatra banky Business Idea podporuje najlepšie realizovateľné biznis plány študentov a pomáha splniť ich podnikateľský sen. Cieľom programu je podpora vzdelávania a integrácie budúcich absolventov vysokých škôl na trhu práce podporou podnikania ako nástroja sociálnej zmeny. Pri naštartovaní ich podnikateľského zámeru je to podpora študentov, aby po skončení vysokej školy neostávali nezamestnaní a nemuseli hľadať nejaké zamestnanie pod úroveň získaného stupňa vzdelania.

Šancu dostal aj nápad s aplikáciou na Facebooku

Na vytvorenie loptovej hry Nukeball pre Facebook a mobilné platformy Apple iOS a Android získal podporu Martin Košdy, študent 2. ročníka inžinierskeho štúdia na Fakulte elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity (FEI STU) v Bratislave. Na ovládanie hry stačia šípky a medzerník, na mobilných zariadeniach s dotykovou obrazovkou stačia dva palce. Základná verzia hry bude distribuovaná zadarmo. „Je to pravdepodobne prvá hra na svete, ktorú môže proti sebe hrať naraz viac hráčov v reálnom čase z rôznych platforiem – z internetového prehliadača na sociálnej sieti Facebook a z mobilných zariadení so systémom Apple iOS (iPhone, iPod, iPad) alebo Android,“ predstavila hovorkyňa spomínanej banky Marína Smolková.

Z podpory na systém pre projekciu interaktívnej reklamy sa môže tešiť Marek Vančo (Interaktívna reklama FEI STU, 2. ročník doktorandského štúdia). Interaktívna reklama je digitálna reklamná plocha vysielaná projektorom na zem a reagujúca na prítomnosť osôb pohybujúcich sa po tejto ploche. Tým, že reklama reaguje na ľudí nielen pripúta ich pozornosť, ale aj zábavným a nenúteným spôsobom zapôsobí na konzumentov. Cieľom projektu je ďalší vývoj v tejto oblasti, výroba reklamných interaktívnych spotov, prenájom celých zariadení, ktoré možno umiestňovať v obchodných centrách, na výstaviskách či v hoteloch.

Projekty podporujú aj interaktívne vzdelávanie


Seminár Sherlock navrhol Štefan Kováč (Ekonomická fakulta, Technická univerzita Košice, 2. ročník inžinierskeho štúdia). Sherlock je novodobý typ internetového seminára pre žiakov základných škôl a osemročných gymnázií. Jeho realizácia je zabezpečená vlastnou internetovou platformou a zameriava sa na využívanie internetu ako moderného zdroja poznatkov. Riešením úloh žiaci súťažia a zdokonaľujú sa vo vyhľadávaní, overovaní a spracovávaní potrebných informácií z internetu.

Z rovnakej školy ako Kováč je Tomáš Baran, ktorý navrhol inteligentné osvetlenie Goldenfish Lighting. To sa prispôsobuje potrebám a pocitom záujemcu a vytvára atmosféru na rôzne príležitosti jednoduchým ovládaním svetla mobilom. Pri súčasnom hektickom životnom štýle si ľudia zaslúžia žiť pohodlnejšie, so zvýšenou bezpečnosťou v zdravšom a ekologickejšom prostredí. „Projekt Goldenfish Lighting prináša tento domov bez búrania stien alebo vyžadovania nejakých technických zručností. Celá inštalácia spočíva vo výmene starého vypínača za náš stmievač,“ dodala Smolková.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM