Projekt Chceme učiť moderne pomohol aj v Trnave: Stredná zdravotnícka škola získala 342-tisíc eur
Škola dostala finančnú injekciu, ktorá pomohla zlepšiť jej fungovanie. Pozrite sa, na čo boli peniaze použité.
Nenávratný finančný príspevok z Európskeho sociálneho fondu prostredníctvom Výskumnej agentúry získala aj jedna zo škôl v Trnave. Stredná zdravotnícka škola mala v týchto dňoch preto aj špeciálnu návštevu.
„Fungovanie projektu Chceme učiť moderne v rámci Operačného programu Vzdelávanie v praxi si v závere školského roka prišli pozrieť zástupcovia Európskej komisie z Bruselu,“ informovala hovorkyňa pre priamo riadené organizácie na Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu SR Monika Hucáková.
Nakúpili pomôcky a vylepšili laboratóriá
Škola získala podporu vo výške 342 000 eur. „Nemať finančnú injekciu z Európskeho sociálneho fondu, fungovali by sme oveľa ťažšie. Takto sme mohli žiakom i pedagógom poskytnúť mnohé školenia s najnovšími poznatkami a skúsenosťami z oblastí a odborov, ktoré sa v našej škole vyučujú,“ uviedla riaditeľka školy Valburga Lobotková.
Podľa jej slov školu vybavili najmodernejšími didaktickými pomôckami a laboratóriami určenými pedagógom i žiakom. Výučba tak môže prebiehať na kvalitnej úrovni v intenciách najnovších trendov v zdravotníctve.
Financovali aj kurzy pre vyučujúcich
V rámci aktivít projektu pedagógovia inovovali obsah učiva v 40 predmetoch. Vybraní pedagógovia sa zúčastnili na odborných kurzoch zameraných na najmodernejšie trendy vo fyzioterapii, prvej pomoci či vyučovaní cudzích jazykov. Škola zabezpečila inováciu vzdelávacieho obsahu pre odbory masér, farmaceutický laborant, zdravotnícky asistent či diplomovaný fyzioterapeut. „Pedagógovia vytvorili nové interné učebnice ako patológia a klinika chorôb, farmakognózia a fytoterapia, psychológia a profesijná komunikácia. Mnohé z učebníc sú v rámci Slovenska svojím zameraním jedinečné a priekopnícke,“ dodala Lobotková.
Žiaci Strednej zdravotníckej školy sa učia v kvalitne vybavených a bezpečných laboratóriách chémie, fyziky a biológie. Rekonštrukčné práce si škola hradila mimo eurofondov. Budúci maséri a fyzioterapeuti sa pripravujú na svoje povolanie s prístrojmi ako jednokanálový ultrazvuk, dvojkanálová elektroliečba, vákuová jednotka či EKG. Zlepšenie jazykového vybavenia študentov zabezpečili aktivity pedagógov venované aj vytvoreniu didaktických prostriedkov anglického a nemeckého jazyka.
Mohlo by vás zaujímať:
Testovanie deviatakov: PREHĽAD výsledkov všetkých škôl
v našom okrese
Foto: ilustračné